Most egy olyan eszközt ismerhetsz meg, amit ha egyszer kipróbálsz, biztosan nem fogsz tudni többé letenni. Akár coachként, trénerként, mentorként, HR-esként vagy pszichológusként dolgozol, a CoachCardok előnyeit minden területen élvezni fogod. És hogy mik ezek az előnyök és mire használhatod ezeket a kártyákat? Máris mondjuk.
A CoachCardok talán egyik legfontosabb előnye a vizualitás. Olyan erős képi motívumokat találhatunk ezeken a kártyákon, amelyek segítenek elindítani a gondolkodást. És hogy erre miért van szükség? Több okból is.
Egyrészt vannak olyan típusú emberek, akik ugyan eljutnak a segítségkérésig, de nagyon nehezen beszélnek a háttérben rejlő problémákról, nehézségekről. Nekik különösen nagy segítség lehet, ha a közös munka, a coaching során ezeknek a vizuális motívumoknak a segítségével indul el a beszélgetés. Másrészt sokszor magunkon is tapasztalhatjuk azt, hogy nehezen térünk el a jól bevált gondolkodásmódunktól. Szeretnénk ugyan egy adott problémát, megoldásra váró feladatot más szemszögből is megvizsgálni, de annyira be vagyunk ragadva egy adott szituációba, hogy minden igyekezetünk ellenére sem sikerül.
Erre a helyzetre is megoldást kínálnak a CoachCardok, a képi motívumok ugyanis kizökkentenek és másfajta gondolkodásra késztetnek.
Ha hivatalosan és szigorúbban szeretnénk megfogalmazni a CoachCardok előnyeit, akkor azt mondhatnánk, hogy a coaching kártyák gyűjteménye a már jól ismert fejlesztő modelleket egy új megközelítéssel, kreatív szemszögből, grafikusan ábrázolják. Ezáltal pedig valódi ügyfél élményt nyújtanak, támogatva a tanulást és a mélyebb bevésődést.
Tegyük fel, hogy egy nagyobb cégnél vezetőként dolgozó ügyfeled 5-6 ember munkájáért felel Jó vezetőnek tartja ugyan magát, de a beosztottjai munkafolyamatainak koordinálásában mégis mindig vissza-visszatérő problémákkal szembesül. Hogy a hatékony munkavégzésnek semmi se vessen gátat, ezért coachhoz, azaz hozzád fordul, hogy feltárja a háttérben rejlő problémákat és megoldást találjon a felmerülő kérdésekre.
Néhány jól irányzott kérdésed után ügyfeled ugyan megfogalmazza egy-két mondatban az alapproblémát, de valószínűleg ennél komplexebb a szituáció. Ekkor lehet segítségedre a fejlesztő kártyagyűjtemény, amelyből egy, az ügyfél által felvázolt problémához illeszkedő kártya kiemelésével elindul köztetek a párbeszéd és szép lassan feltárulnak a háttérben rejlő részletek.
A vizuális elemek olyan gondolatokat csalogatnak ki ügyfeledből, amelyekre ő maga sem gondolt és ezáltal segítenek megoldáshoz jutni.
Természetesen ez a folyamat nem ilyen gyors és nem ilyen száraz, ennél ez sokkal izgalmasabb és színesebb, egy szoros kötelék a fejlesztő szakember és az ügyfél között. Azt ajánljuk, hogy mindenképpen próbáld ki és számolj is be nekünk majd a tapasztalataidról.
Röviden még egyszer összefoglaljuk a kártyagyűjteménnyel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat: