Szervezet fejlesztés

Szervezet fejlesztés

Több mint egy évtizedes szervezetfejlesztői tapasztalattal rendelkezünk, melyet multinacionális cégek, középvállalatok szervezeti folyamatainak optimalizálásával, HR rendszereinek alakításával, bevezetésével, átfogó szervezeti változások menedzselésével szereztünk. Rendszerben és szintekben, felülről lefelé, illetve belülről kifelé haladva gondolkodunk és fejlesztünk.

A szervezetfejlesztés az egész szervezetet vagy önálló szervezeti egysége(ke)t átfogó, felülről irányított, tervezett beavatkozás a szervezeti folyamatokba, a fokozott hatékonyság és a szervezet egészséges működése érdekében” (R. Beckhart)

  1. Amikor a csapat a régi módon nem tud hatékonyan működni. Ezt az állapotot működési zavarok, konfliktusok sora jelzi, amelyekre semmilyen egyedi intézkedés nem lesz kellően hatékony válasz. A szervezeti egység és tagjainak teljesítménye csökken; személyes és szervezeti szintű veszteségek jellemzik ezt az állapotot. Ekkor lép fel a költséghatékonyság igénye, a termelékenység problémája és más jellemzők jelzése.
  2. Amikor a csapat nem tudja megvalósítani a céljait(szolgáltatás vagy termék, minőség, hatékonyság vagy nyereségesség terén), és a szervezet működése/kultúrája ezen még ront is, például azzal, hogy nem használja ki dolgozóinak teljesítőképességét. Lehet, hogy a nem megfelelő struktúrája, a dolgozók nem motiváltak,  esetleg nem megfelelő vezetési stílust követnek.
  3. Amikor a deklarált, formalizált folyamatok és a valóság között mély szakadékok keletkeznek.Ekkor a szervezeti kultúrával van probléma, azaz a jelenlegi formális elemeket (célokat, feladatokat, működési előírásokat) nem támogatják az informális alrendszerek (hitek, elvárások, működési és viselkedési jellemzők)
  4. A növekedésből eredő problémák kezelése. Amikor egy csapat növelni akarja a kapacitását, hogy jobban megfeleljen a környezeti (külső, belső) változásoknak. A piac változása például változásokat követel a termékek vagy szolgáltatások terén, amelyek viszont szervezeti vagy magatartásbeli változtatásokat tesznek szükségessé.
  5. Amikor egy csapat új technológiákat, új munkamódszereket akar bevezetni, ami strukturális, rendszer- és magatartásbeli változtatásokat igényel.
  6. Ahol új szervezeti egységeket hoznak létre(új osztályokat, csapatokat), ami lehetővé teszi, hogy a nulláról indulva új vezetői struktúrákat, működési rendszereket teremtsenek.
  7. Stratégiai rendszer kialakításának szükségessége, amelynek során a csapat meg kívánja határozni saját küldetését, jövőképét, általános és rész-stratégiáit, valamint közép- és rövidtávú akciótervét.
  8. A belső és a külső kommunikáció rendszerének működési problémái, amelyek igénylik annak átalakítását, mivel a kommunikáció az egyik legfontosabb mozgatóerő egy cél életében.

Coaching

Coaching

„A Coaching a változásképesség növelésének fontos eszköze” (M.Sulzberg).

A coaching egy olyan speciális tanulási folyamat, amely felméri a kliens helyzetét, képességeit, meglévő tudását, és abból merítve – a kitűzött cél érdekében – segíti, edzi a klienst a megoldás kifacilitálásával. Ez a fajta együttműködés a klienst cselekvésre, változásra inspirálja.

A szokásaink rabjai vagyunk, és ritkán fontolgatjuk, hogy azok jó vagy rossz szokások, illetve hogy azoknak milyen következményei vannak. Ha mégis ráeszmélünk a lényegre, gyakran úgy érezzük, hogy az emberfeletti erőfeszítés is kevés a változtatáshoz, mivel a problémára, akadályra, nehézségre összpontosítunk. A coaching szerepe, hogy segítsen a figyelmet a problémán túlra, a megoldás irányába helyezni, és ezáltal leküzdhetővé tegye a célig vezető utat.

Csoportos és egyéni coaching folyamatokat vezetünk megoldás orientált módszerekkel.

Facilitáció

Alkalmazott módszerek

  • Moderációs technikák
  • World café
  • Open space
  • Dinamikus facilitáció
  • Vizuális facilitáció
  • Akció tanulócsoport (Action Learning)
  • OPERA módszer
  • Circle way
  • Felszabadító technikák
  • egyéb workshop technikák

Facilitáció

Egy csoport ereje a benne rejlő lehetőségben, tudásban, kohézióban van. Mindezt előhozni, kiaknázni nem is olyan egyszerű. Egy tapasztalt és semleges facilitátor segítségével, a megfelelő módszertan illetve folyamat kiválasztásával rövid idő alatt egy csoport nagyon nagy utat képes megtenni a megoldás irányába.

A facilitáció olyan tevékenység, amely megkönnyíti a feladat végrehajtást mások számára. A facilitátor meghatározott célok mentén megtervezi és levezeti a különféle csoportos munkafolyamatokat, eseményeket (pl. megbeszélés, konferencia, workshop stb.) Semleges nézőpontból elősegíti a tiszta gondolkodást, valódi részvételt, bevonódást és az eredmények rögzítését.

Folyamatok facilitálásával többek között növekszik az eredményesség, a bevonódás, elköteleződés, egyéni és csoportos felelősségvállalás, a megoldások minősége és mennyisége.

Különböző eseményeket, rendezvényeket facilitálunk kicsi és nagy csoportok számára, akár több száz főig. Dolgozunk üzleti, civil és kormányzati szervezetekkel is. Minősített facilitátorokat biztosítunk ügyfeleink számára (Qualified Facilitator by WWieland), akik felkészültek és kellő tapasztalattal rendelkeznek facilitátori szerepben. Számos workshop technikát ismernek és alkalmaznak nagy biztonsággal.

Tréning

Súlyponti témáink

  • facilitátor és trénerképzés
  • módszertani képzések
  • vezetőfejlesztés
  • kommunikáció
  • prezentáció

Tréning

A tréning esszenciája a fejlesztésnek. A tréningek a képzési folyamatban elsősorban a készségek tudatosítására, gyakoroltatására alkalmasak. Az interakció lehetőségével, széles módszertani tárházával, – alkalmazkodva a tanulási stílusokhoz – az egyik leghatékonyabb fejlesztési megoldás.

A tréning az eredményes fejlesztési folyamat fontos része, melynek alapja a jól definiált igény, fejlesztési cél és folyamat, akcióterv és nyomon követés.

KÖVESS BENNÜNKET

Wieland és Wieland Kft. 2040 Budaörs, Liget utca 3/2.
Telefon: 06-23-951-410 E-mail: info@wwieland.hu

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com