Időről időre mindenkinek szüksége van megerősítésre, néhány pozitív szóra, legyen az munkahely vagy magánélet. Pozitív visszajelzést adni viszont nem mindig olyan egyszerű, sokszor nehéz elkezdeni. Ebben segít ez a szuper kártyacsomag, amit legújabb hírlevelünkben bemutatunk nektek.
A Tükör egy olyan kártyacsomag, ami támogatja a pozitív visszajelzések megfogalmazását, segít a megerősítésben. Segítségünkre lehet egyéni és csoportos folyamatokban egyaránt. Mutatjuk is, hogyan.
A csomag 30 kártyát tartalmaz, ezek mindegyikén találunk egy inspiráló képet, egy képeslapszerű hátteret és egy befejezetlen mondatot. A titok abban rejlik, hogy a kártyák elindítják a gondolkodást, behívják a másikkal kapcsolatos asszociációinkat és segítik a gondolatokat mondatokba önteni. A kártyán lévő üzenetek a másik személy erősségére terelik a fókuszt, így nincs más dolgunk, mint befejezni a mondatokat és átadni a kártyát a célszemélynek. Aki megkapja a kártyát, bármikor elő is veheti azt, felidézheti az adott helyzetet, szituációt, amikor a kártyát kapta, ezzel pedig a visszajelzés beépül és maradandóvá válik.
Munkahelyi és magánéleti szituációkban is bevethetjük a kártyákat, legyen szó coaching folyamatokról, tréning lezárásról, megbeszélések végén, egy nehezebb munkanap befejezéseképpen, de otthon a családtagoknak, barátoknak és saját magunknak is jól eshet a pozitív visszacsatolás.
Ha egy tréning véget ér, előkerülhetnek a kártyák. A résztvevők mindegyike húz egyet, majd a tőle balra ülőnek ad visszajelzést. A kártya segítségével lehetőség van arra, hogy átgondoljuk kapcsolatunkat a másik személlyel, milyen interakcióba kerültünk vele, milyen benyomásunk volt róla a közös munka során, volt-e olyan feladat, amelyet közösen oldottunk meg. Sorra vehetjük azokat a tulajdonságokat, cselekvéseket, amelyeket szeretnénk megerősíteni a másikban.
Coachingon nemcsak a coach adhat visszajelzést az ügyfélnek, hanem az ügyfél is a coachnak, ezzel is segítve egymás munkáját, személyes fejlődését. Válasszunk ki a kártyacsomagból egy olyan kártyát, amit a leginkább igaznak érzünk és ami leginkább reflektál az ügyfél viselkedésére, cselekvésére.