Blended learning, a jövő tanulása

2024. 04. 17. | Írta: Pintér Zsolt | Kategória: Cikkek, hírek, írások

Új, izgalmas szolgáltatással bővült kínálatunk, ezáltal megbízóink is egyre gyakrabban találkozhatnak blended learning megoldásokkal.

A WWieland képzései között régóta szerepel a blended learning, azaz a különböző képzési módszerek ötvözésével született komplex fejlesztő programok.

A Practify szoftver szolgáltatást már képzőként is nagyon nagy szeretettel használtuk, aminek egyik fő oka az egyszerű és nagyszerű  felhasználóbarát alkalmazási felület mind a tréninget készítőknek, kivitelezőknek és résztvevőknek.

A 2024-es évet egy nagyon izgalmas bejelentéssel kezdtük. A WWieland Kft. társtulajdonosa lett a Practify üzemeltetésére létrehozott új Practify Kft-nek.

Miért szántuk erre a döntésre magunkat?

Mert hisszük, hogy ugyan a felnőttképzés elméleti hátterei, a tanulás pszichológiai, andragógiai alapvetései nem változtak, a tanulási – és úgy alapvetően a teljes életkörnyezet – teljesen átalakult. Az átlagember életét megzavaró tényezők exponenciális növekedése, a rendelkezésre álló információk száma mind egy jelentős kognitív túlterheltséget okoz. Ne feledjük, az információs technológia előretörése nemcsak kihívásokat, hanem lehetőségeket is hozott.

Az ilyen képzési technológia egyike a játékosított blended learningen alapuló Practify is.

4 fő indok, amiért blended learningre szükség van

  1. Az új tudás, készség elsajátításához elengedhetetlen az új ismeretek időközönkénti ismétlése, visszacsatolása, gyakorlatba ültetése.
  2. Valós és tartós fejlődés csakis a képzésen résztvevők megfelelő motiválásával és elkötelezésével valósulhat meg.
  3. Számos tudományos kutatás támasztja alá, hogy a felnőttek tanulásának elengedhetetlen feltétele az egymástól, a közösségtől való tanulás.
  4. A fejlődés folyamata, a kitűzött célok elérése mind mérhető eredményként kell, hogy megjelenjen.

Hogyan valósítja meg ezt a Practify?

  1. A tanulást egy előre gondosan megtervezett, automatizált folyamat szerint csatoljuk vissza. Méghozzá úgy, hogy újra és újra…
    • előhívjuk a korábban megszerzett tudást,
    • reflektálunk mind a saját mind a tanulótársak fejlődésére,
    • különleges feladatokat oldunk meg egyénileg, illetve kisebb és nagyobb csoportokban.
  2. A játékosított folyamatnak köszönhetően jutalmazzuk az egyéni, egymástól független időben elvégzett feladatok megoldását. Nemcsak jutalmazzuk, hanem motiváljuk is a résztvevőket…
    • az egyes feladatokra, kapcsolódásokra adott jutalompontokkal,
    • különleges teljesítményért nyújtott extra jutalmakkal,
    • hosszabb távú mérföldkövek eléréséért nyújtott pozitív pszichológiában használt megerősítésekkel.
  3. A közösségi tanulást szintén jutalmazással inspiráljuk…
    • nyitott, kifejtős kérdések megválaszolásával,
    • hozzászólások, interakciók jutalmazásával,
    • pozitív megerősítésekkel.
  4. Az egyén és a csoport fejlődését teljesen transzparens módon statisztikai analitikára támaszkodva vizuálisan könnyen láthatóvá tesszük.

Hol lehet ezt a képzési módszertant használni?

  • készségfejlesztés során – legyen szó vezetői, értékesítői vagy bármilyen soft skills programról
  • online és hibrid képzéseken
  • új kollégák beillesztési programjában (onboarding)
  • coaching, mentoring folyamatban
  • szervezetfejlesztési és változáskezelési projektekben

Ha felkeltettük érdeklődésedet, és szívesen kipróbálnád ezt az online platformot tantermi keretek között, akkor szeretettel várunk az április 25-i Játékosított tananyagfejlesztő workshopunkon.