Blended learning, a jövő tanulása
2024. 04. 17. |
Írta:
Pintér Zsolt |
Kategória:
Cikkek, hírek, írások
Új, izgalmas szolgáltatással bővült kínálatunk, ezáltal megbízóink is egyre gyakrabban találkozhatnak blended learning megoldásokkal.
A WWieland képzései között régóta szerepel a blended learning, azaz a különböző képzési módszerek ötvözésével született komplex fejlesztő programok.
A Practify szoftver szolgáltatást már képzőként is nagyon nagy szeretettel használtuk, aminek egyik fő oka az egyszerű és nagyszerű felhasználóbarát alkalmazási felület mind a tréninget készítőknek, kivitelezőknek és résztvevőknek.
A 2024-es évet egy nagyon izgalmas bejelentéssel kezdtük. A WWieland Kft. társtulajdonosa lett a Practify üzemeltetésére létrehozott új Practify Kft-nek.
Miért szántuk erre a döntésre magunkat?
Mert hisszük, hogy ugyan a felnőttképzés elméleti hátterei, a tanulás pszichológiai, andragógiai alapvetései nem változtak, a tanulási – és úgy alapvetően a teljes életkörnyezet – teljesen átalakult. Az átlagember életét megzavaró tényezők exponenciális növekedése, a rendelkezésre álló információk száma mind egy jelentős kognitív túlterheltséget okoz. Ne feledjük, az információs technológia előretörése nemcsak kihívásokat, hanem lehetőségeket is hozott.
Az ilyen képzési technológia egyike a játékosított blended learningen alapuló Practify is.
4 fő indok, amiért blended learningre szükség van
- Az új tudás, készség elsajátításához elengedhetetlen az új ismeretek időközönkénti ismétlése, visszacsatolása, gyakorlatba ültetése.
- Valós és tartós fejlődés csakis a képzésen résztvevők megfelelő motiválásával és elkötelezésével valósulhat meg.
- Számos tudományos kutatás támasztja alá, hogy a felnőttek tanulásának elengedhetetlen feltétele az egymástól, a közösségtől való tanulás.
- A fejlődés folyamata, a kitűzött célok elérése mind mérhető eredményként kell, hogy megjelenjen.
Hogyan valósítja meg ezt a Practify?
- A tanulást egy előre gondosan megtervezett, automatizált folyamat szerint csatoljuk vissza. Méghozzá úgy, hogy újra és újra…
- előhívjuk a korábban megszerzett tudást,
- reflektálunk mind a saját mind a tanulótársak fejlődésére,
- különleges feladatokat oldunk meg egyénileg, illetve kisebb és nagyobb csoportokban.
- A játékosított folyamatnak köszönhetően jutalmazzuk az egyéni, egymástól független időben elvégzett feladatok megoldását. Nemcsak jutalmazzuk, hanem motiváljuk is a résztvevőket…
- az egyes feladatokra, kapcsolódásokra adott jutalompontokkal,
- különleges teljesítményért nyújtott extra jutalmakkal,
- hosszabb távú mérföldkövek eléréséért nyújtott pozitív pszichológiában használt megerősítésekkel.
- A közösségi tanulást szintén jutalmazással inspiráljuk…
- nyitott, kifejtős kérdések megválaszolásával,
- hozzászólások, interakciók jutalmazásával,
- pozitív megerősítésekkel.
- Az egyén és a csoport fejlődését teljesen transzparens módon statisztikai analitikára támaszkodva vizuálisan könnyen láthatóvá tesszük.
Hol lehet ezt a képzési módszertant használni?
- készségfejlesztés során – legyen szó vezetői, értékesítői vagy bármilyen soft skills programról
- online és hibrid képzéseken
- új kollégák beillesztési programjában (onboarding)
- coaching, mentoring folyamatban
- szervezetfejlesztési és változáskezelési projektekben
Ha felkeltettük érdeklődésedet, és szívesen kipróbálnád ezt az online platformot tantermi keretek között, akkor szeretettel várunk az április 25-i Játékosított tananyagfejlesztő workshopunkon.