Partneri viszony alapjai a Házasság hetén és azon túl

2024. 02. 14. | Írta: Pribélyi-Nagy Melinda | Kategória: Szervezetfejlesztés

Sokáig azt gondoltuk, hogy képző és szervezetfejlesztő cégként a Valentin nap nem igazán a mi profilunk… És most is ezt gondoljuk még akkor is, hogy a két Wieland, Veró és Gyuri csodás házaspárként, egymást támogatva, együtt vezeti a vállalkozást. Azonban idén először a Házasság hete körül lengő ideák és gondolatok minket is megihlettek.

Mert a kémia, a harmónia, a bizalom és az empátia olyan értékek, amelyek a csoportműködés milyenségét alapjaiban határozzák meg. Vagy így, vagy úgy, de hogy hatással vannak rá, az egyértelmű.

Alapvetően igaz ránk, és a működésünkre, hogy workshopjainkon, tréningjeinken arra törekszünk, hogy embereket, csapatokat közös nevezőre hozzuk, akik aztán a támogatásunkkal közös célokat tűznek ki, valósítanak meg és érnek el eredményeket.

Biztonság és bizalom

Ehhez elengedhetetlen egy olyan biztonságos és egyben bizalmi légkör kialakítása és fenntartása, amely alapköveinek és alapértékeinek lerakása már jóval a konkrét eseményt megelőzően megkezdődik. Kiemelten nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az igényfelmérés során kellő alapossággal feltérképezzük a megbízóink igényeit, elvárásait és azok mentén dolgozzuk ki ajánlatunkat, és fejlesszük le a programot is.

Kémia

Ugyan nagyon ritkán, de előfordul, hogy már az igényfelmérés során kiderül, hogy akár a téma, akár számunkra nem vállalható célok és elvárások, avagy a szakmai kompetenciák hiánya miatt nem tudunk vállalni az adott megbízást. És azt valljuk, hogy ez így korrekt, ha már az elején tisztázzuk, transzparensen kommunikáljuk azt. Ezáltal egyik fél sem megy bele egy olyan játszmába, aminek nem lehet közös siker a kimenetele. De az is előfordul, hogy valamiért az adott szakember habitusa és a megbízó stílusa nem passzol. Mindannyian emberek vagyunk, és ha valamiért nem működik a kémia, más megoldást kell találnunk.

Bizalom a teremben

A bizalom építése az interjúkat követően a teremben vagy épp az online térben folytatódik tovább. Mivel az első benyomás egyszeri és megismételhetetlen, ezért magában a fizikai környezetben is igyekszünk a megbízóra és a résztvevőkre szabott üdvözlő plakátokkal, bemelegítő gyakorlatokkal készülni, a terembe lépéstől kezdve fejlődést és együttműködést támogató atmoszférát teremteni. A biztonságos légkör alapját a célok, elvárások, világos keretek adják, ami nélkül nem indulhat az együttműködés.

Harmónia vs diszharmónia

Előfordult a tréning/workshop során, hogy a résztvevők nem értettek egyet akár egymással, akár a trénerrel, vagy még akár egymásnak is feszültek? Ez még a legnagyobb igyekezet ellenére is előfordulhat. És sokszor elő is kell, hogy forduljon. Gyakran ezek azok a momentumok, amelyek elkerülhetetlenek a siker érdekében. A kérdés mindig az, hogy a jelen lévő szakember semlegességét megőrizve hogyan tudja az adott szituációt jól kezelni,

a keletkező szelet a vitorlába befogni és jó kormányosként kivezetni a csapatot a viharból.

Empátia

Függetlenül attól, hogy a csapattagok között vagy egy résztvevő és a fejlesztő szakember között történik egyet nem értés vagy „egymásnak feszülés”, a feloldás kulcsa mindig az empátia mértékében leledzik.

Ha a jelen lévő feszültség ellenére fejlesztőként tudok partnerként tekinteni a másik félre, belehelyezkedve az ő helyzetébe empátiával fordulni felé, és őszintén, de a másikat nem megbántva tisztázni a helyzetet és kompromisszumos megoldást találni, akkor win-win helyzetben vagyunk.

Hisszük, hogy ezek azok az értékek, amelyek a hosszútávú, sikeres partneri kapcsolatok alapjait jelentik. Ezeket képviseljük, és sokszor keményen dolgozunk magunkon is, hogy tartósan magas szinten tudjuk tartani a kihívást jelentő szituációkban is. A fejlesztő szakembereket, facilitátorokat, trénereket, coachokat mindezen készségekben a Facilitátori szerep és a Tudatos jelenlét a facilitációban képzéseinken igyekszünk támogatni.